Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93253 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #150 : 01.Iul.2017, 04:57:55 p.m. »
"10 greșeli uriașe pe care le înveți la școala de șoferi" - https://missauto.ro/5-greseli-uriase-pe-care-le-inveti-la-scoala-de-soferi/
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #151 : 01.Iul.2017, 11:53:57 p.m. »
   Foarte interesant, chiar mi s-au comfirmat cele enumerate in articol de catre cel mai nou sofer din familie. Recomand sa-l actualizezi peste 2-3 zile pt. a fi mai bine popularizat. Aci pe forum vorbim/ne contrazicem de situatii mult mai putin interesante decat conducerea preventiva !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #152 : 02.Iul.2017, 09:48:53 a.m. »
„Dăcât că” se popularizează niște inepții. În rimul rând se dă impresia că majoritatea instructorilor sînt dobitoci, acuzându-i de faptul că ar fi responsabili de tâmpeniile pe care șoferii ajung să le facă în trafic, iar apoi duduia însăși promovează activ imbecilități:
1. „Încadrarea și semnalizarea greșită în sensuri giratorii. [...] Semnalizezi spre stânga ca să-i anunți pe ceilalți participanți la trafic că rămâi în sensul giratoriu” Aberații! Sensul giratoriu este un drum continuu, circular, deci cât timp ești în interiorul giratoriului și nu schimbi banda, NU SEMNALIZEZI, pentru că derutezi ceilalți șoferi! Semnalizezi stânga DOAR dacă treci pe o bandă mai apropiată de centrul giratoriului. Semnalizezi dreapta când treci pe o bandă exterioară sau când părăsești giratoriul. CUM ADICĂ SĂ SEMNALIZEZ CA SĂ ARĂT CĂ-MI CONTINUI DEPLASAREA PE ACEEAȘI BANDĂ?!?!?!   =))
2. „Banda întâi și atunci când sunt mașini parcate pe ea. Instructorul auto insistă să rămâi în banda întâi chiar și atunci când acolo sunt parcate mașini paralel cu bordura și să treci în banda a doua doar când este neapărat necesar. Dacă păstrezi acest obicei după ce îți iei permisul, riști să încurci circulația, ba chiar să lovești mașina. Nimeni nu este obligat să fie atent la ce obstacole ai tu în față.” Și uite-așa generăm cocalari care ocupă banda a doua de-a-mboulea chiar când banda 1 e liberă, ascultând de pițipoance care au citit codul rutier din doi în trei.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: Catalln

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #153 : 02.Iul.2017, 12:54:59 p.m. »

2. „Banda întâi și atunci când sunt mașini parcate pe ea.
  Da, cu punctul 2 sunt de acord cu tine. De f.f.f.multe ori am ajuns primul la semafor pe banda intai, in timp ce coloana de pe doi era de 50-100m. Mersul numai pe banda 2 este o mare prostie determinata de lene, comoditate, frica, etc.

    Dar la punctul 1(unu), cu toata dragostea, dar am alta opinie: vorbesti despre el( "Sensul giratoriu este un drum continuu???!!!, circular, deci cât timp ești în interiorul giratoriului și nu schimbi banda...") parca ar avea cel putin 500 metri lungime ! Distanta dintre cele 4(sau chiar 5)directii de deplasare care ies din sens se parcurge in cateva secunde si automat intervine necesitatea semnalizarii schimbarii directiei de mers.
    Sensul poate avea(cel putin in RO) una, doua sau trei benzi, nu? Unu, pt. prima iesire, doi pt. aIIa, aIIIa iesire si a treia pt. aIIIa, aIVa sau chiar aVa iesire. In toate situatiile prezentate, in functie de marimea rondului,  cel putin dupa primii 2-10m parcursi trebuie sa semnalizezi pentru a avertiza ceilalti participanti la trafic intentia/directia de deplasare. Asa vad eu lucrurile, in conditiile in care cel putin 50% din soferii aflati in sens nu dau niciun semnal si trebuie sa fii atent ce face botul masinii lui.
     S-ar  admite nesemnalizarea in situatia in care sunt pe banda doi, intru in sens si ies pe aIIa iesire, adica as pastra sensul de mers.Cum sunt sensurile(de mici dimensiuni) instalate de DN1.
    Sensul giratoriu este circular dar nu continuu : pe toata "lungimea" lui intalnim 4-5 "iesiri/intersectari"  care il fac ....discontinuu. :)
    Este un punct de vedere personal, bazat pe art. din decret care spune sa semnalizam la schimbarea directiei de mers, n-am studiat acum, special decretul pt. aceste situatii. :pardon:
« Ultima Modificare: 02.Iul.2017, 01:06:05 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #154 : 02.Iul.2017, 12:59:31 p.m. »
Se re re re ... confirma faptul ca sensul giratoriu este o necunoscuta pentru majoritatea conducatorilor auto de la noi.
Daca respecti ce scrie in lege risti sa te alegi cu tabla indoita, astfel mori cu dreptatea in mana.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #155 : 02.Iul.2017, 01:09:12 p.m. »
   Adica daca eu imi semnalizez iesirea din sens, am gresit?! :) Ok.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #156 : 02.Iul.2017, 01:12:36 p.m. »
Sunt total de acord cu @enicky : in sensul giratoriu trebuie semnalizat stanga cat suntem inauntru si dreapta cand apare iesirea spre care ne indreptam.  Mai ales daca sensul are doar o banda.  >:D<
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #157 : 02.Iul.2017, 01:36:25 p.m. »
   Adica daca eu imi semnalizez iesirea din sens, am gresit?! :) Ok.
Ba din contra.
Intrebare...  Daca sunt intr-un sens giratoriu cu mai multe benzi si sunt pe o banda inferioara si semnalizez stanga pt ca nu ies la prima,  cum le dau de inteles celorlalti participanti la trafic ca vreau sau nu vreau sa schimb banda?
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 
The following users thanked this post: hugbear

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #158 : 02.Iul.2017, 01:39:28 p.m. »
Ce interes ai avea sa schimbi banda ?  :-? Tot trebuie sa iesi pana in 360 grade. Doar daca nu vrei sa te invarti precum hamsterul...  ;-)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #159 : 02.Iul.2017, 01:50:09 p.m. »
...cum le dau de inteles celorlalti participanti la trafic ca vreau sau nu vreau sa schimb banda?
                Evident, semnalizand, daca schimbi banda sau iesi ! Eu cred ca am explicat mai sus cam toate situatiile posibile.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip