Autor Subiect: Functionare Radar / ACC  (Citit de 51160 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #80 : 28.Dec.2016, 02:48:09 p.m. »
RBS il tin mereu pe Near. Ma cam scoate din sarite avertizarea aia dar a fost un moment in care eram in coloana cu nasul in telefon si m-a scapat  :">

Am avut un episod neplacut cu el: niste masini oprite la un semafor prevazut cu verde intermitent si bretea separata pentru dreapta. Am venit taricel calculand ca trec pe langa ultimul oprit la stop si ma inscriu pe breteaua respectiva. Masina nu a fost de acord, a avertizat sonor si luminos urmat de franare violenta. Ce m-am speriat eu dar ce s-a speriat cel din spate care vroia sa faca aceeasi manevra! Din fericire nu s-a lasat cu table indoite dar a fost un moment cat se poate de neplacut.

Morala: daca ti-au luat "limuzina" cu tot felul de sisteme din astea avansate trebuie sa conduci ca un "domn" - calm, incet si fara manevre bruste  :-))


  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #81 : 28.Dec.2016, 03:10:05 p.m. »
Cred că RBS-ul putea fi făcut ceva mai inteligent. Adică să sesizeze că uneori sunt deja cu piciorul pe pedala de frână şi că am început o frânare progresivă, nu doar să mă anunţe că cel din faţa mea merge mai încet ca mine sau s-a oprit, chiar dacă am suficient timp să opresc sau să încetinesc şi, eventual, am şi început deja manevra.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline fireburn

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #82 : 28.Dec.2016, 03:35:29 p.m. »
........ trebuie sa conduci ca un "domn" - calm, incet si fara manevre bruste  :-))
Cred ca daca s-ar conduce numai in aceasta maniera, nu si-ar mai gasi rostul aceste sisteme de siguranta.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline toma

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #83 : 28.Dec.2016, 03:42:21 p.m. »
Il tin activat si in oras deoarece consider ca benefiiciile  aduse primeaza in fata neplacerilor dar ca orice sistem electronic are limitarile lui pe care e bine sa le cunoastem
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ariciul

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #84 : 28.Dec.2016, 08:55:54 p.m. »
Da asa e iar ce ai semnalat tu m-ai sus nu ti s-a intamplat doar tie! Eu am trecut des prin astfel de situatii in care se ingusteaza un culoar de trecere eventual cu masini si in dreapta dar si in stanga. Ideea e ca daca prinzi viteza te va avertiza/pune frana  dar daca mergi mai omeneste nici macar nu va bipai! Deci depinde foarte mult si de viteza avuta in astfel de situatii!
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline AnCh

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #85 : 03.Ian.2017, 02:33:47 p.m. »
Da asa e iar ce ai semnalat tu m-ai sus nu ti s-a intamplat doar tie! Eu am trecut des prin astfel de situatii in care se ingusteaza un culoar de trecere eventual cu masini si in dreapta dar si in stanga. Ideea e ca daca prinzi viteza te va avertiza/pune frana  dar daca mergi mai omeneste nici macar nu va bipai! Deci depinde foarte mult si de viteza avuta in astfel de situatii!

In primul rand vreau sa va urez tuturor: La multi ani!!!  :prty:

Revenind la subiect: nu stiam ca acest RBS are nevoie de calibrare inainte sa inceapa sa functioneze in parametri normali. Ori am inteles eu gresit ori, cu trecerea rodajului si revenirea la stilul de condus anterior, a inceput sa creada ca ma tot lovesc de masini si este a treia oara cand imi pune frana in momentul in care incerc sa fac manevra de evitare, el fiind setat pe distanta scurta.

Situatia 1: Drumul era drept pana cand la un moment dat face o mica serpuire pentru a ocoli acostamentul pietonal de tramvai. Drumul era liber pana la semafor si verde la semafor. La 3 metri de acortament, franeaza (noroc ca nu franeaza sa ma opreasca) in timp ce eu tineam piciorul pe acceleratie (viteza  aproximativa de 50km/h). Norocul meu a fost ca nu era nimeni in spate si ca a incetat franarea in dreptul acostamentului, practiv nu il mai vedea;

Situatia 2: Mergeam in coloana in spatele unuia care conducea cam "preventiv" punand frana constant, motiv pentru care stateam mai in spate. La un moment dat vad liber pe banda din dreapta si ma asigur ca pot intra. Accelerez, moment in care cel din fata franeaza iar si, drept urmare, si rbs-ul imi actioneaza frana crezand ca intru in el desi eu tocmai viram sa schimb banda si acceleram pentru a depasi;

Situatie 3: Eram pe banda mea, in stanga linie de tramvai, si un autobuz pleaca din state cand eram la cativa metri de el. Intru pe linia de tramvai pentru a-l depasi daca tot mi-a taiat fata, pentru a nu frana brusc. In fata mea, o alta masina opreste pentru a face stanga. Eu calculez ca am timp sa intru in fata autobuzului luand in calcul viteza mea, viteza autobuzului care pleca de pe loc si distanta dintre mine si cel oprit si dintre autobuz si cel oprit. Fix cand acceleram pentru a face manevra (aproximativ 60km/h) imi pune frana de era sa pierd timpul de viraj.

Ca o nota separata: mentionez ca am 15 ani de condus si nici un accident (coincidenta sau nu, sper sa este luat in calcul ca fiind un condus cat de cat preventiv pentru a "rezista" atat fara incidente :D )

Intrebarea mea: cum afli ca ti s-a dezactivat RBS-ul cand apesi pe buton? La mine nu apare nici un martor in bord, asa cum se intampla la sistemul de Start&Stop, de exemplu.
Intrebarea 2: Stie cineva ce impact pot avea pe termen lung asupra componentelor masinii astfel de situatii de franare in timp ce se accelereaza? Nu de alta, dar poate este cazul sa incep sa opresc RBS-ul in oras si sa il tin doar pe drum intins.

Multumesc si scuze de postul lung. :)

  • Suzuki Vitara, Passion 1.6 benzina, Allgrip, BUC, Silky Silver
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #86 : 03.Ian.2017, 02:44:10 p.m. »
În situația 2 ai semnalizat? Întreb pentru că la mine am văzut că sistemele astea de siguranță țin cont de acest lucru.

Offline toma

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #87 : 03.Ian.2017, 02:48:46 p.m. »
Pentru a dezactiva RBS-ul exista un buton separat care trebuie sa-l tii apasat mai multe secunde (spre deosebire de butonul pentru Start/Stop) pentru a inactiva/activa functia. La inactivare ti se va aprinde un led de avertizare in bord (vezi manual sectiunea  Operating your vehicle, subsectiunea Radar brake support system (if equipped) 3-64  la 3-80)

La intrebarea 2 nu stiu sa raspund.

Cazul 1 descris de tine se incadreaza in limitarile sistemului, este similar cu unul din cazurile descrise in manual ca pot genera alerte aiurea
Cazurile 2 si 3, desi comune in traficul dintr-un oras aglomerat, se incadreaza la condus agresiv. Daca cuvantul agresiv ti se pare prea dur atunci inlocuieste-l cu sportiv  ;) 


  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline AnCh

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #88 : 03.Ian.2017, 03:09:00 p.m. »
În situația 2 ai semnalizat? Întreb pentru că la mine am văzut că sistemele astea de siguranță țin cont de acest lucru.

Da, am semnalizat. Am o regula si un reflex in a semnaliza de fiecare data (uneori reflexul mi se aplica si la gropi cand sunt aproape de linia de demarcatie si incerc sa le ocolesc si chiar si cand sunt singur pe drum). Mi se pare de bun simt pentru ca stiu ca ma enerveaza cand ii vad pe altii cum schimba benzile fix cand doresc sa accelerez sau sa depasesc si ma incomozeaza. Pe principiul: ce tie nu iti place, altuia nu ii face. Vorba batraneasca. :D

Pentru a dezactiva RBS-ul exista un buton separat care trebuie sa-l tii apasat mai multe secunde (spre deosebire de butonul pentru Start/Stop) pentru a inactiva/activa functia. La inactivare ti se va aprinde un led de avertizare in bord (vezi manual sectiunea  Operating your vehicle, subsectiunea Radar brake support system (if equipped) 3-64  la 3-80)

La intrebarea 2 nu stiu sa raspund.

Cazul 1 descris de tine se incadreaza in limitarile sistemului, este similar cu unul din cazurile descrise in manual ca pot genera alerte aiurea
Cazurile 2 si 3, desi comune in traficul dintr-un oras aglomerat, se incadreaza la condus agresiv. Daca cuvantul agresiv ti se pare prea dur atunci inlocuieste-l cu sportiv  ;)

Multumesc pentru pont. Voiam sa ma uit in manual la un moment dat dar imi lua mult timp. :) L-am citit o data, dar na, ca orice citire destul de tehnica, nu ramane totul in minte din prima.

Legat de mentiunile tale la punctele 1 si 3, da, sunt de acord. :) Este un tip de condus sportiv-agresiv uneori pentru ca, desi in prezentarea scrisa par la limita, asa cum ai spus si tu, sunt relativ normale in traficul dintr-un oras aglomerat. Spun asta pentru ca timp si spatiu era destul insa, pentru ca nu stiu pe ce principii functioneaza sistemul, in anumite situatii (rare de alfel) iti poate face mai mult rau decat bine (situatia 3, de exemplu). Nu critic sistemul pentru ca este de mare folos cand esti calm si nu te grabesti si mai ales cand esti a drum lung.
In cazul in care tine cont de viteza pe care o ai atunci cand intervine, atunci inseamna ca va trebui sa incep sa mai iau o variabila in calcul in traficul de Bucuresti. :D

Apropo de cazul 1, l-am avut de doua ori. Prima data a fost cu o masina care facea la stanga si era oprita putin cu fundul pe banda mea de mers inainte. Aveam loc de ocolit pentru ca nu era nimeni pe langa mine dar tot a actionat putin frana pana am inceput virajul de ocolire.

Intrebarea a doua insa ramane in picioare pentru cei care au treaba cu mecanica (eu sunt "pe langa"): pot fi urmari nefaste pe termen lung pentru unele componente ale masinii?
  • Suzuki Vitara, Passion 1.6 benzina, Allgrip, BUC, Silky Silver
 

Offline toma

Re: Functionare Radar / ACC
« Răspuns #89 : 03.Ian.2017, 03:23:43 p.m. »
[...]Spun asta pentru ca timp si spatiu era destul insa, pentru ca nu stiu pe ce principii functioneaza sistemul, in anumite situatii (rare de alfel) iti poate face mai mult rau decat bine (situatia 3, de exemplu). [...]

Tot din manual afli cum ar trebui sa functioneze  :D Sunt mai multe cazuri bine descrise acolo, totul are legatura cu viteza ta si distanta fata de "obstacol"

Plus asta




  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: AnCh