Salutare!
Am avut placerea sa fac un test cu noua Vitara (AllGrip Luxus AT cu motorul K14C). Este un pachet caroserie-motor-transmisie-tractiune care ma atrage, adica ceva de care as avea nevoie in viitorul apropiat.
Am sa scriu aici atat ce mi-a placut, cat si partile mai putin placute.
In primul rand, masina are personalitate. Cu un design exterior atragator, se distinge foarte usor in trafic fata de celelalte masini. Eu am avut varianta Ice Grayish Blue Metallic / Black.
Masina nu avea nici 1000 de km cand am luat-o, poate si de aici consumul destul de mare pe autostrada Bucuresti - Ploiesti, 9 l/100km, mers regulamentar, cu maxim 130 km/h. Apoi a crescut spre 10 l/100, dar am avut un mers mai sportiv pe portiunea Predeal - Rasnov si multe zone cu mai putin asfalt pe la Magura si Sirnea, unde am mers foarte incet, bineinteles. Pe Valea Oltului am reusit un consum de 5 l/100, cu toate ca am facut cateva depasiri in modul Sport, iar in oras am avut chiar si un 13 l/100 cand am plecat din Dristor, dar am reusit sa duc masina inapoi la dealerul Autonet cu 10,4 l/100.
Pe autostrada destul de stabila, dar foarte zgomotoasa la exterior. Sistemele de pastrare a benzii de circulatie, precum si
cruise control adaptiv sunt foarte utile. Am circulat noaptea pe autostrada si farurile parca bateau prea jos, desi faza scurta cu LED este foarte placuta.
La interior mi-au placut designul tapiteriei scaunelor si simplitatea butoanelor consolei centrale, precum si a ceasurilor de bord. Pare ca totul este pus acolo unde trebuie, mai putin butoanele de deschidere a geamurilor, cu care m-am obisnuit mai greu, pentru ca tot le nimeream pe cele din spate, dar mai ales a celor pentru dezactivarea
depasirii benzii si
asistarea la franare, care sunt puse in spatele volanului, greu accesibile si greu de vazut.
Afisajul de bord se vrea a fi ceva
complex, dar pentru mine s-a dovedit a fi ceva
complicat si greu de inteles in anumite situatii. Este foarte fain ca l-au facut color, dar nu inteleg de ce sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie scrie
peste ce ai tu setat sa vezi la bord la un moment dat, iar atunci cand folosesti functia de
Cruise control, nu poti vedea consumul instantaneu, de exemplu.
Si, am mai observat ca, atunci cand resetez consumul pentru
trip A, se reseteaza si consumul de la
trip B. Poate ca nu am facut eu ceva bine...
Bomboanele de pe coliva sunt cele doua
stick-uri din stanga si dreapta cadranelor. Nu-mi vine sa cred ca mai exista asa ceva, la o masina din 2019, atat de tehnologizata, totusi. Nu mai spun ca cel din dreapta scartaia atunci cand il foloseam. Facea exact ca patul vecinei mele de deasupra, cand venea sambata
loverul pe la ea.
Partea buna la aceste doua
stick-uri este ca te indeamna sa nu le folosesti prea des si sa-ti vezi de treaba cu condusul, care e mai importanta.
Tot legat de afisajul de pe bord, nu mi-am putut da seama cat de real este
range-ul. Cand am facut prima data plinul, imi arata un
range de vreo 375 km, dar eu am mers mai mult de 500 km.
Masina este foarte placuta la condus, in majoritatea situatiilor. Se simte foarte usoara si simplu de manevrat. Directia este putin prea asistata electric pentru gustul meu, iar la virajele luate mai spre limita, se simte atat un comportament subvirator, cat si supravirator. Posibil ca supravirarea sa o fi simtit atunci cand am folosit modul Sport, dar nu sunt sigur.
Imi place cutia de viteze si faptul ca poti schimba din padele si atunci cand esti in modul D. Se comporta destul de bine, alaturi de motorul turbo de 1.4. In oras este o placere, iar in combinatie cu sistemul Stop&Go, se poate face multa economie de combustibil.
La plecarile de pe loc mai rapide, puterea este transmisa catre roti prea brutal. Se simte o smucitura, iar directia trebuie putin corectata, parca rotile din fata vor sa o ia inaintea caroseriei.
Frana de motor este ca si inexistenta, un lucru cu care trebuie sa te obisnuiesti. Retrogradarile din padele aproape ca nu au niciun efect asupra acestui lucru.
Motorul este destul de vioi si ofera reprize placute, desi sunt fanul aspiratelor, cu plajele de turatii mult mai mari. Pe Valea Oltului am avut mai multe ezitari sa depasesc, pentru ca masina se plafoneaza in turatii inalte, iar eu nu cunosteam prea bine limitele ei. Oricum, nu asta a fost scopul meu, sa merg cu masina la limita. Eram totusi curios, in modul Manual, la ce turatii schimba sau daca schimba, pentru ca ultima mea masina automata, statea in
redline, cat timp te lasa pe tine sufletul sa o turezi…
Dupa parerea mea, cel mai atractiv la aceasta masina sunt cele patru moduri de functionare ale sistemului AllGrip. Faptul ca ai acolo modul Sport pentru putina joaca, modul Snow sau Lock pentru a iesi din situatii dificile sau modul Auto in care
nu te doare capul, iti da o mare incredere in acest model, ca il poti folosi in scenarii diferite, de la traficul urban, pana la iesiri pe drumuri mai putin prietenoase. De fapt, pentru asta a fost creata Vitara si imbunatatita de-a lungul anilor. Desigur, mai sunt si alte modele de la Suzuki care au AllGrip, dar parca ii sta cel mai bine pe o Vitara.
Vad ca am scris destul de mult si nu vreau sa plictisesc. Nici macar mie nu-mi place sa citesc posturile prea lungi.
Ca un rezumat,
Vitara mi-a placut foarte mult si mi-a castigat respectul.
Problema este ca, cel putin in cazul meu, as simti un
downgrade evident, comparand cu Honda pe care o conduc, veche de 12 ani. Despre modelele Honda actuale nu mai vorbesc, pentru ca diferenta mi se pare si mai mare.
Calitatea plasticelor, a tablei, a geamurilor si mai multor subansamble, lasa de dorit.
M-a deranjat si faptul ca nu am reusit, in peste 800 km, sa-mi gasesc pozitia la volan potrivita. Cred ca sezutul este prea mic pentru mine.
Eu m-am obisnuit sa am o relatie apropiata cu masinile pe care le conduc, in primul rand de incredere si nu stiu cata incredere as putea avea intr-o Vitara, pe urmatorii 10 ani, sa zicem, citind aici pe forum (e adevarat, am citit mai mult in
diagonala) de anumite probleme si vazand cu ochii mei cat s-au zgarcit la anumite materiale.
Un alt factor care s-a dovedit de-a lungul timpului ca e foarte important este relatia cu service-ul. Aici pot spune ca as avea mare incredere in Autonet, pentru ca stiu grupul din care fac parte de peste 12 ani si am avut si am colaborari foarte bune pe partea cu Honda, respectiv cu Asko.
Imi place cum si-au dezvoltat service-ul de pe Calea Giulesti. Imi amintesc ca livrarea la Civic s-a facut acolo, acum multi, multi ani si lucrurile stateau mult mai diferit, fata de ce exista in prezent.
Asadar,
Vitara este o masina foarte inteligenta, care ofera foarte multe, la un pret decent.Ramane pe lista mea scurta, in aventualitatea achizitionarii unui SUV de mici dimensiuni.