Autor Subiect: Satisfactii New Vitara  (Citit de 16700 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #70 : 18.Dec.2018, 08:57:24 p.m. »
Bine-ai venit printre noi si simte-te bine.
Si da un tur pe forum pentru a te familiariza cu ariile si subiectele de care poti fi interesat. :good:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #71 : 19.Dec.2018, 10:16:18 a.m. »
Astazi dimineata am intrat - de fapt el a intrat- in vorba cu un suedez care avea masina parcata langa mine. Un Tiguan. Mi-a spus ca s-a uitat la Vitara dar a ales Tiguan. Chestia e ca a laudat Vitara - "mergi 200.000 km fara probleme", costuri mici  etc. Mi-a spus de Tiguan ca nemtii te pacalesc: la 60.000 a trebuit sa schimbe uleiul de la cutie+ ambreiaj- stiti voi, mult laudatul double clutch- 8 l ulei special 6000SEK(cam 2800RON), manopera alti 5000SEK(alti 2400RON). Si asta se repeta si la alte modele, nu era deloc incantat de costurile ascunse. Chiar am fost placut surprins stiind ca eu n-am avut probleme in 69.000km cati am acum. Reviziile mele toate au costat mai putin decat schimbatul uleiului la cutie la Tiguan!!!
Poate o fi interiorul facut de designerul reginei (cum spunea Clarkson) dar au aici o reclama: cei mai multumiti detinatori de automobile din Suedia...
A, omul mi-a mai spus ceva: Volvo XC40 are usile de 20 cm grosime, ai loc mai putin decat in Vitara!
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: ambmihai

Offline enicky

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #72 : 19.Dec.2018, 02:16:29 p.m. »
  S-o stapanesti sanatos @Grosu Valentin Stefan  !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Maruta

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #73 : 18.Feb.2019, 12:44:56 p.m. »
Salutare!

Am avut placerea sa fac un test cu noua Vitara (AllGrip Luxus AT cu motorul K14C). Este un pachet caroserie-motor-transmisie-tractiune care ma atrage, adica ceva de care as avea nevoie in viitorul apropiat.
Am sa scriu aici atat ce mi-a placut, cat si partile mai putin placute.

In primul rand, masina are personalitate. Cu un design exterior atragator, se distinge foarte usor in trafic fata de celelalte masini. Eu am avut varianta Ice Grayish Blue Metallic / Black.

Masina nu avea nici 1000 de km cand am luat-o, poate si de aici consumul destul de mare pe autostrada Bucuresti - Ploiesti, 9 l/100km, mers regulamentar, cu maxim 130 km/h. Apoi a crescut spre 10 l/100, dar am avut un mers mai sportiv pe portiunea Predeal - Rasnov si multe zone cu mai putin asfalt pe la Magura si Sirnea, unde am mers foarte incet, bineinteles. Pe Valea Oltului am reusit un consum de 5 l/100, cu toate ca am facut cateva depasiri in modul Sport, iar in oras am avut chiar si un 13 l/100 cand am plecat din Dristor, dar am reusit sa duc masina inapoi la dealerul Autonet cu 10,4 l/100.

Pe autostrada destul de stabila, dar foarte zgomotoasa la exterior. Sistemele de pastrare a benzii de circulatie, precum si cruise control adaptiv sunt foarte utile. Am circulat noaptea pe autostrada si farurile parca bateau prea jos, desi faza scurta cu LED este foarte placuta.

La interior mi-au placut designul tapiteriei scaunelor si simplitatea butoanelor consolei centrale, precum si a ceasurilor de bord. Pare ca totul este pus acolo unde trebuie, mai putin butoanele de deschidere a geamurilor, cu care m-am obisnuit mai greu, pentru ca tot le nimeream pe cele din spate, dar mai ales a celor pentru dezactivarea depasirii benzii si asistarea la franare, care sunt puse in spatele volanului, greu accesibile si greu de vazut.
Afisajul de bord se vrea a fi ceva complex, dar pentru mine s-a dovedit a fi ceva complicat si greu de inteles in anumite situatii. Este foarte fain ca l-au facut color, dar nu inteleg de ce sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie scrie peste ce ai tu setat sa vezi la bord la un moment dat, iar atunci cand folosesti functia de Cruise control, nu poti vedea consumul instantaneu, de exemplu.
Si, am mai observat ca, atunci cand resetez consumul pentru trip A, se reseteaza si consumul de la trip B. Poate ca nu am facut eu ceva bine... :-?
Bomboanele de pe coliva sunt cele doua stick-uri din stanga si dreapta cadranelor. Nu-mi vine sa cred ca mai exista asa ceva, la o masina din 2019, atat de tehnologizata, totusi. Nu mai spun ca cel din dreapta scartaia atunci cand il foloseam. Facea exact ca patul vecinei mele de deasupra, cand venea sambata loverul pe la ea.  ;-) Partea buna la aceste doua stick-uri este ca te indeamna sa nu le folosesti prea des si sa-ti vezi de treaba cu condusul, care e mai importanta.
Tot legat de afisajul de pe bord, nu mi-am putut da seama cat de real este range-ul. Cand am facut prima data plinul, imi arata un range de vreo 375 km, dar eu am mers mai mult de 500 km.

Masina este foarte placuta la condus, in majoritatea situatiilor. Se simte foarte usoara si simplu de manevrat. Directia este putin prea asistata electric pentru gustul meu, iar la virajele luate mai spre limita, se simte atat un comportament subvirator, cat si supravirator. Posibil ca supravirarea sa o fi simtit atunci cand am folosit modul Sport, dar nu sunt sigur.
Imi place cutia de viteze si faptul ca poti schimba din padele si atunci cand esti in modul D. Se comporta destul de bine, alaturi de motorul turbo de 1.4. In oras este o placere, iar in combinatie cu sistemul Stop&Go, se poate face multa economie de combustibil.
La plecarile de pe loc mai rapide, puterea este transmisa catre roti prea brutal. Se simte o smucitura, iar directia trebuie putin corectata, parca rotile din fata vor sa o ia inaintea caroseriei.  :">
Frana de motor este ca si inexistenta, un lucru cu care trebuie sa te obisnuiesti. Retrogradarile din padele aproape ca nu au niciun efect asupra acestui lucru.
Motorul este destul de vioi si ofera reprize placute, desi sunt fanul aspiratelor, cu plajele de turatii mult mai mari. Pe Valea Oltului am avut mai multe ezitari sa depasesc, pentru ca masina se plafoneaza in turatii inalte, iar eu nu cunosteam prea bine limitele ei. Oricum, nu asta a fost scopul meu, sa merg cu masina la limita. Eram totusi curios, in modul Manual, la ce turatii schimba sau daca schimba, pentru ca ultima mea masina automata, statea in redline, cat timp te lasa pe tine sufletul sa o turezi… >:D<

Dupa parerea mea, cel mai atractiv la aceasta masina sunt cele patru moduri de functionare ale sistemului AllGrip. Faptul ca ai acolo modul Sport pentru putina joaca, modul Snow sau Lock pentru a iesi din situatii dificile sau modul Auto in care nu te doare capul, iti da o mare incredere in acest model, ca il poti folosi in scenarii diferite, de la traficul urban, pana la iesiri pe drumuri mai putin prietenoase. De fapt, pentru asta a fost creata Vitara si imbunatatita de-a lungul anilor. Desigur, mai sunt si alte modele de la Suzuki care au AllGrip, dar parca ii sta cel mai bine pe o Vitara.

Vad ca am scris destul de mult si nu vreau sa plictisesc. Nici macar mie nu-mi place sa citesc posturile prea lungi.  :)

Ca un rezumat, Vitara mi-a placut foarte mult si mi-a castigat respectul.
Problema este ca, cel putin in cazul meu, as simti un downgrade evident, comparand cu Honda pe care o conduc, veche de 12 ani. Despre modelele Honda actuale nu mai vorbesc, pentru ca diferenta mi se pare si mai mare.
Calitatea plasticelor, a tablei, a geamurilor si mai multor subansamble, lasa de dorit.
M-a deranjat si faptul ca nu am reusit, in peste 800 km, sa-mi gasesc pozitia la volan potrivita. Cred ca sezutul este prea mic pentru mine.
Eu m-am obisnuit sa am o relatie apropiata cu masinile pe care le conduc, in primul rand de incredere si nu stiu cata incredere as putea avea intr-o Vitara, pe urmatorii 10 ani, sa zicem, citind aici pe forum (e adevarat, am citit mai mult in diagonala) de anumite probleme si vazand cu ochii mei cat s-au zgarcit la anumite materiale.

Un alt factor care s-a dovedit de-a lungul timpului ca e foarte important este relatia cu service-ul. Aici pot spune ca as avea mare incredere in Autonet, pentru ca stiu grupul din care fac parte de peste 12 ani si am avut si am colaborari foarte bune pe partea cu Honda, respectiv cu Asko.
Imi place cum si-au dezvoltat service-ul de pe Calea Giulesti. Imi amintesc ca livrarea la Civic s-a facut acolo, acum multi, multi ani si lucrurile stateau mult mai diferit, fata de ce exista in prezent.

Asadar, Vitara este o masina foarte inteligenta, care ofera foarte multe, la un pret decent.
Ramane pe lista mea scurta, in aventualitatea achizitionarii unui SUV de mici dimensiuni.
  • Honda Civic
 
The following users thanked this post: badmania98

Offline ...

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #74 : 18.Feb.2019, 01:00:52 p.m. »
Tu vrei sa o cumperi, sau lucrezi la Autonet si vrei sa o vinzi? :)
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline Maruta

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #75 : 18.Feb.2019, 01:05:55 p.m. »
Tu vrei sa o cumperi, sau lucrezi la Autonet si vrei sa o vinzi? :)

Sper ca e retorica ultima parte a intrebarii.
  • Honda Civic
 

Offline enicky

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #76 : 18.Feb.2019, 01:07:57 p.m. »
   Probabil cel mai lung post despre Vitara, nici mie nu-mi plac, dar pe al tau l-am citit integral ! Oricum nu se mai scrisese de mult timp aici.
 Cat despre intrebarea ta (retorica de altfel) daca reuseste sa te "duca" 10 ani(avand in vedere calitatea indoielnica a unor materiale), eu as raspunde pozitiv, cu mentiunea ca anumite repere se mai si inlocuiesc, nu?! Calitatea masinilor cred ca a scazut la majoritatea marcilor(indraznesc sa afirm), nu numai la Suzuki, asa ca numai o marca premium posibil sa aiba o fiabilitate ridicata.
Tabla si plasticile de acum 12 ani nu se mai regasesc in prezent.
  Oricum , in 3(trei) ani eu n-am avut nicio problema tehnica. Doar un opritor la usa-spate, singura problema avuta, deci nu importanta.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ...

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #77 : 18.Feb.2019, 01:15:13 p.m. »
Tu vrei sa o cumperi, sau lucrezi la Autonet si vrei sa o vinzi? :)

Sper ca e retorica ultima parte a intrebarii.

Oarecum retorica, in ideea ca, de regula, satisfactiile adevarate sunt cele de dupa momentul achizitiei si dupa ceva km, cand se stinge euforia initiala. Iar tu ai avut o descriere ampla cu sublinieri bolduite, stil de adresare de parca ai scris un advertorial la comanda pe turatii.ro. Daca nu e asa, "tu iarta".
 
The following users thanked this post: ntire2000, Utilizator_Anonim, toma

Offline enicky

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #78 : 18.Feb.2019, 01:31:16 p.m. »
Sper ca e retorica ultima parte a intrebarii.
  Eu am mizat pe buna-credinta ! :)  De retinut ca "drive-test-ul" n-a fost unul obisnuit de 5-10km, de aici si impresiile profunde...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Maruta

Re: Satisfactii New Vitara
« Răspuns #79 : 18.Feb.2019, 01:35:12 p.m. »
Tu vrei sa o cumperi, sau lucrezi la Autonet si vrei sa o vinzi? :)

Sper ca e retorica ultima parte a intrebarii.

Oarecum retorica, in ideea ca, de regula, satisfactiile adevarate sunt cele de dupa momentul achizitiei si dupa ceva km, cand se stinge euforia initiala. Iar tu ai avut o descriere ampla cu sublinieri bolduite, stil de adresare de parca ai scris un advertorial la comanda pe turatii.ro. Daca nu e asa, "tu iarta".

Mda, e bine de stiut cum iti interpreteaza altii postarile. Am bolduit o parte din partile pozitive dar, ca numar, cred ca sunt mai multe cele negative, la care fac referire.
Oricum, probabil ca mi s-a format fara sa vreau un anumit stil, mai apropiat de cel al mancatorilor de piscoturi, asa cum ii numesc eu pe majoritatea jurnalistilor romani de presa auto.
Dar crede-ma ca am tot interesul sa fiu cat mai obiectiv si sa testez cat mai multe modele, pentru ca am nevoie sa iau o decizie in cunostinta de cauza, in viitorul apropiat.
Ca fapt divers, pe acelasi traseu, am avut in teste si o Honda CR-V Hybrid (pe care am condus-o doar 30 km), iar cu o saptamana inainte, am condus in vacanta din Austria un Hyundai Tucson vreo 1200 km si mi-am facut si despre aceasta masina o parere destul de cuprinzatoare.
  • Honda Civic
 
The following users thanked this post: ..., badmania98