Autor Subiect: Alternator sx4  (Citit de 21862 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline jordan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 44
  • Gen: Bărbat
Alternator sx4
« : 01.Oct.2012, 12:21:03 a.m. »
In luna august am avut un episod neplacut cu sx4 din dotare....in dupa amiaza de Sf Maria am pornit motorul, s a auzit un scartait la motor si a inceput sa iasa fum de sub capota....am oprit motorul, am ridicat capota.....surpriza....cureaua de alternator rupta....a doua zi ma duc la AutoCobalcescu cu masina......n-avem curea pe stoc, dar alternatorul este blocat si trebuie desfacut ????????? Mi au sugerat sa ma duc in alta parte ca la ei e cu programare, etc....si m am dus la Autonet in giulesti fara alternator in functiune....pana acolo s-au aprins toate beculetele de pe bord, apa a fiert.......era pe toata capota.....distanta e de 10-12 km......
Cei de la Autonet au desfacut alternatorul, au spus ca nu poate fi reparat si au comandat altul mentionand ca exista posibilitatea sa se fi ars garnitura de chiuleasa, in fine dupa 10 zile a venit alternatorul nou, l au montat si au spus ca nu e nevoie de garnitura de chiuloasa....am scapat de un stress...tot deranjul 1220 lei cu reducere de membru suzuki club...

Ce e de mentionat.....nu am stiut ca pompa de apa e pe cureaua de alternator.... s au ma rog, cei de la cobalcescu nu trebuiau sa ma lase sa plec, puteau sa ma previna ca exista posibilitatea sa apara si alte defectiuni.....au dres o un pic ca mi a intrat o piatra intre suportul motor si motor de huruia ca ziceai ca se rupe si m am dus la ei, au tras de toate alea s au dat prin curte cu ea si i a cazut pietroiul.....am scapat fara cheltuiala mare.....mentionez ca pietroiul l am adus  la Bucuresti de la intalnirea de 4 ani de la Cheile Cibinului....

Nu stiu daca a mai avut cineva probleme cu alternatorul la sx4, dar mie mi s a parut ciudat ca la 45000 de km sa se strice asa deodata fara vreun avertisment.....suzuki quality!!!!!..in trei ani am schimbat caseta de directie, kit ambreiaj si alternator.....si m ai nou a inceput sa scartaie cureaua semn ca trebuie sa ma duc sa o intinda....service uri romanesti.....
SX4 1.6 GS Silky Silver
 

Offline BXXENL

Re: Alternator sx4
« Răspuns #1 : 01.Oct.2012, 08:46:19 a.m. »
Asa e la toate masinile cu distributia pe lant cred. Eu cel putin asa am vazut la toate. Pompa de apa este pe cureaua de accesorii.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Livius

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 278
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
  • Drive safe, safe drive!
    • Bucuresti
Re: Alternator sx4
« Răspuns #2 : 01.Oct.2012, 08:53:04 a.m. »
Dap, si la Ignis este la fel, pe cureaua de accesorii.Trebuie s-o "repar" si eu.
  • Vitara Passion AllGrip
"Cel ce luptă, chiar şi singur pentru Dumnezeu şi neamul său, nu va fi învins niciodată"
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Alternator sx4
« Răspuns #3 : 01.Oct.2012, 08:56:10 a.m. »
În primul rând, curele găseşti la orice magazin de piese auto respectabil, după cataloagele producătorilor, nu trebuie să stai la cheremul reprezentanţelor Suzuki.
După montarea curelelor noi este necesară întotdeauna întinderea lor după un număr de km, unii spun câteva sute alţii 1000 - 2000 km - asta nu e o problemă.
Fiabilitatea unor piese, dispozitive ori subansamble ale maşinii reprezintă, în schimb, un neajuns ... ca şi neprofesionalismul angajaţilor unor service-uri. Eu, ca nespecialist, nu aş fi trimis pe cineva să circule cu maşina fără ca alternatorul şi pompă de apă  să funcţioneze - doar dacă intenţionam să-i vând nişte repere şi să-i încasez manoperă la superpreţ ...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline adrian_r5

Re: Alternator sx4
« Răspuns #4 : 01.Oct.2012, 09:39:43 a.m. »
Eu, ca nespecialist, nu aş fi trimis pe cineva să circule cu maşina fără ca alternatorul şi pompă de apă  să funcţioneze
.....surpriza....cureaua de alternator rupta....a doua zi ma duc la AutoCobalcescu cu masina......
"Eu, ca nespecialist" posesor de permis de conducere dupa ce am constatat ca s-a rupt cureaua cu pricina n-as mai fi circulat cu masina  >:D<
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Alternator sx4
« Răspuns #5 : 01.Oct.2012, 10:14:51 a.m. »
"Eu, ca nespecialist" posesor de permis de conducere dupa ce am constatat ca s-a rupt cureaua cu pricina n-as mai fi circulat cu masina  >:D<

Corect, dăcât că m-am vopsit blondă şi trebuie să fiu protejată.
Şi apoi pictorii, poeţii şi chirurgii sunt şi ei oameni - eu spre o pildă n-aş  vrea să fiu pus vreodată în situaţia de a efectua o traheostomie - de aceea sunt tolerant cu împricinaţii. Cum ar veni, consider că se pricep cu atât mai bine la meşteşugul lor cu cât se pricep mai deloc la mecanică ori alte ştiinţe la îndemâna noastră, a oamenilor simpli, din popor !
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline adrian_r5

Re: Alternator sx4
« Răspuns #6 : 01.Oct.2012, 10:25:36 a.m. »
@sxtelu - desi vorbesti pe inteles ... eu nu te pot pricepe :(
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Alternator sx4
« Răspuns #7 : 01.Oct.2012, 10:32:07 a.m. »
Nu stiu daca a mai avut cineva probleme cu alternatorul la sx4, dar mie mi s a parut ciudat ca la 45000 de km sa se strice asa deodata fara vreun avertisment.....suzuki quality!!!!!..

Ce ai patit , nu a fost o problema de alternator - acela a fost efectul - Cauza a fost : ruperea curelei si de aici ...no comment.
Deci eu nu as da vina pe "caliatea Suzuki".
Grea intrebare, dar de curiozitate: te-ai uitat cum arata taietura in curea ? Ma refer la prima faza, nu dupa 10-12km. Important este daca acea curea s-a "exfoliat",  sau pur si simplu s-a rupt ca taiata de briceag. Oricum,verificarea curelei ar fi bine sa se faca la orice revizie ( 15.000km), dureaza 5-10min.
« Ultima Modificare: 01.Oct.2012, 10:52:39 a.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Alternator sx4
« Răspuns #8 : 01.Oct.2012, 10:47:27 a.m. »
@sxtelu - desi vorbesti pe inteles ... eu nu te pot pricepe :(

Nu este un păcat (nici ilegal) ca posesorul / conducătorul auto să fie atehnic. Este de neconceput ca cel ce se intitulează mecanic / tehnician / inginer auto să te consilieze în aşa fel încât să transformi un defect minor  într-o avarie majoră a autovehiculului.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Alternator sx4
« Răspuns #9 : 01.Oct.2012, 10:53:31 a.m. »
Grea intrebare, dar de curiozitate: te-ai uita cum arta taietura in curea ? Ma refer la prima faza, nu dupa 10-12km. Important este daca acea curea s-a "exfoliat",  sau pur si simplu s-a rupt ca taiata de briceag. Oricum,verificarea curelei ar fi bine sa se faca la orice revizie ( 15.000km), dureaza 5-10min.

Eu am schimbat curelele de transmisie O.E.M. la 90.000 km deoarece la o examinare atentă (e nevoie de sursă de lumină) am observat desprinderea stratului exterior al curelelor în zona de îmbinare, fără a avea alte probleme / zgomote. Nu am o fotografie, din păcate; este însă bine să fie  verificate şi curelele  la revizii, într-adevăr !
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain